Učiteljice Maja Čajko i Ivana Junković te knjižničarka Kristina Varžić pridružile su se ovome projektu u kojem sudjeluju brojne osnovne i srednje škole iz Italije, Rumunjske, Turske, Hrvatske, Srbije, Cipra i Španjolske.
Puni naziv projekta je From Letters to Myths – Stories That Connect Us.
Projekt okuplja učenike mlađih i starijih razreda iz različitih europskih zemalja radi istraživanja kulturnog nasljeđa – pisma, mitologije i kulture. Učenici će kroz suradnju, digitalne alate i kreativne radionice predstaviti svoje kulturne specifičnosti i razviti međusobno poštovanje i razumijevanje različitosti.
Učenici naše škole koji su uključeni u projekt jesu Viktorija Barić, Klea Štrumfin, Gabrijela Đurđan, Tara Špiljak, Lora Jambrek, Tonka Šoštarić, Luka Kučko, Bartol Zagorec, Vid Tkalčević i Marta Mihovilić.
Aktivnosti se provode od rujna 2025. do siječnja 2026., a planirane su tri aktivnosti kroz tri planirana mjeseca.
Od svih učenika su prikupljene roditeljske suglasnosti za sudjelovanje u projektu. Svi sudionici su upoznati s važnošću poštivanja autorskog prava i s internetskim bontonom, a nakon ispunjavanja upitnika o informiranosti o temi projekta uslijedilo je međusobno predstavljanje u aplikaciji Padlet.
Na prvom online sastanku učitelja dogovorena su zaduženja za zadatke.

LISTOPAD:
Učenici su tijekom 10. mjeseca izrađivali svoje prijedloge za logo i slogan projekta te su sudjelovali u glasovanju za pobjednički logo i slogan.
Logo i slogan projekta jesu:
Tradition gives us wings, history gives us roots .

Također su se tijekom listopada predstavljali na aplikaciji Padlet uz izradu svog avatara i kreiranjem kratkog teksta o sebi.
Tijekom listopada je provedena aktivnost izrade video uratka o osobitostima hrvatskog jezika i latiničnog pisma. Ovo je poveznica na spomenuti rad:
Nakon izrade videa, učenici su pripremili kratak Kahoot kviz o našem jeziku i pismu koji je bio potreban za rad u manjim međunarodnim skupinama škola u projektu. Ovo je poveznica na kviz:
https://kahoot.it/challenge/09423584?challenge-id=8f1d0e62-b4c6-4f2d-9fb4-303854bbdd0d_1763125945128
STUDENI:
21. 11. održan je online sastanak sa suradničkom školom OŠ Skadarlija iz Srbije. Učenici su se međusobno upoznali, podijelili dosadašnja iskustva i planove za preostale aktivnosti u projektu. Ovakvo iskustvo je dragocjeno za naše učenike i za razvoj njihovih komunikacijskih i međukulturalnih vještina.




Mjesečni zadatak za studeni je bio izrada digitalnog materijala o nacionalnim mitovima i legendama.
Učenici su istražili širok raspon hrvatskih legendi i mitova, uključujući one zapisane i one koji su se usmeno prenosili u raznim regijama Hrvatske. Proces je započeo raspravom o lokalnim legendama iz našeg područja, a zatim se istraživanje proširilo kako bi se otkrili mitove i priče iz ostatka zemlje.
Nakon prikupljanja i i organiziranja priča, osmišljen je najbolji način da ih se kreativno predstavi, a ideja kartaške igre brzo je postala omiljena među učenicima. Koristeći Canvu, dizajnirane su i generirane slike za svaki mitološki lik ili legendu, dajući im vizualno privlačan i kohezivan stil prikladan za format igre.
Osim toga, u Wordwallu su stvorili i igru pamćenja namijenjenu mlađim učenicima, omogućujući im da se s legendama angažiraju na interaktivan i edukativan način.
Tijekom ovog projekta su učenici bili zadivljeni raznolikošću i bogatstvom hrvatskih mitova i legendi. Proces je ne samo produbio njihovo poštovanje prema lokalnom i nacionalnom folkloru, već im je omogućio i kombiniranje istraživanja, kreativnosti i digitalnih alata kako bi učenje bilo zabavno i zanimljivo.
Poveznica na Wordwall:
https://wordwall.net/resource/103514583
Karte za igru:
PROSINAC:
4. 12. je održan online sastanak sa suradničkom školom iz Turske. Ovo je bio još veći izazov za učenike jer su se trebali služoiti engleskim jezikom. Kako su već stekli iskustvo prošli mjesec na prvom sastanku, ovoga puta im je bilo puno lakše i jako su se dobro snašli. Osim upoznavanja s turskim učenicima i izmjenjivanja informacija o radu na projektu,ovo je bila prilika i za postavljanje pitanja o turskom obrazovnom sustavu, nošenju školskih uniformi, o školskom rasporedu, školskim obrocima, najdražim igricama….. Učenici su dodatno razvijali jezične sposobnosti i informirali se o drugim, njima manje poznatim kulturama.



