Osnovna škola Sveti Križ Začretje

Move to Groove

Financirano sredstvima Europske unije. Iznesena mišljenja i stavovi odražavaju isključivo stav autora i ne moraju se podudarati sa stavovima Europske unije ili Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Ni Europska unija ni tijelo koje dodjeljuje bespovratna sredstva ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

KA 122-SCH Erasmus+ projekt Move to Groove traje od 1. 9. 2025. do 28.2. 2027.

Projektni tim čine Đurđica Mihovilić, Jasmina Martinjak Futivić, Silvija Bartulović, Martina Ilić, Kristina Varžić, Maja Čajko, Lidija Gradečak i Ivana Junković.

U petak, 10. listopada, u Osnovnoj školi Sveti Križ Začretje obilježen je Svjetski dan mentalnog zdravlja, u organizaciji školskog Erasmus+ tima.

Učenici su sudjelovali u aktivnosti koja je imala za cilj potaknuti ih na razmišljanje o vlastitim osjećajima, mislima i načinima brige o mentalnom zdravlju. Aktivnost je bila simbolično podijeljena na zelene i smeđe listove.

Na zelenim listovima učenici su zapisivali pozitivne i poticajne misli, odgovarajući na pitanja poput:

„Koju pozitivnu misao si možeš reći kad ti je teško?“

„Što ti pomaže da se osjećaš smireno i zadovoljno?“

„Na koji način možeš podržati svoje mentalno zdravlje ili pomoći drugima?“

„Koju poruku podrške možeš uputiti sebi ili drugima?“

Na smeđim listovima zapisivali su ono što negativno utječe na njihovo mentalno zdravlje, primjerice:

„Koju negativnu misao bi volio/la zamijeniti?“

„Što narušava tvoje mentalno zdravlje?“

„Koje ponašanje šteti tebi ili drugima?“

„Koju rečenicu često čuješ, a zna povrijediti ili obeshrabriti?“

Zelene su listove učenici zalijepili na grane  drveta, dok su smeđe listove smjestili u njegovo podnožje. Na taj su način prikazali želju da njeguju pozitivne misli i osjećaje, a da negativne otpuste i ostave iza sebe.

Cilj aktivnosti bio je osvijestiti važnost brige o mentalnom zdravlju, potaknuti učenike na iskren razgovor o emocijama te ih ohrabriti da traže podršku kada im je potrebna. Ujedno se željelo naglasiti kako svatko od nas može svojim riječima i ponašanjem pridonijeti stvaranju pozitivne i podržavajuće školske zajednice.

Vijest je diseminirana na školskoj Facebook stranici i na Facebok stranici Erasmus osvrti i preporuke:

https://www.facebook.com/osskz/posts/pfbid034W1hSu3StCN7rum7B6eLMyfHHKoo2R1yUiuKpRQXCBycwi2CWTnkWDtpmAJ9sporl

https://www.facebook.com/groups/1972612829496918/posts/24719488161049395

Učenici 3.b razreda s učiteljicom Katarinom Zagoršćak u sklopu Domaćinstva razradili su plan za uzgoj ljekovitih i autohtonih biljaka, izradu povišenih gredica i povrtnjaka, uređenje i izradu didaktičkih pomagala od prirodnih materijala te krenuli s realizacijom prema mjesečnom planu. Uz prilaz škole posađeno je cvijeće, pripremljene su gredice za sadnju proljetnica, postojeće sprave za igru  prenamjenjuju se za stanište sukulenta, a stabla breze ukrašena su visećim teglama. Vanjska učionica se uređuje u sklopu ovog Erasmus+ projekta teTwinning projekta “Growing smart”, kojim će naš vrt postati pametan vrt u kojem će učenici imati priliku istraživati i saznati sve o autohtonim biljkama Zagorja i imati uvid u e-herbarij. 

Zimski mjeseci su pogodno vrijeme za radove na vanjskoj učionici kako bi sve bilo spremno za proljeće i njeno korištenje. Aktivnosti oko izrade klupa i stolova su se intenzivirale od studenooga, a vanjska učionica je sve više počela poprimati svoj konačni oblik. Sve to bilo bi neizvedivo bez potrebnih materijala, ali i spretnih ruku naših kućnih majstora i njihovih mlađih pomoćnika, učenika osmih razreda koji na taj način razvijaju svoje radne vještine prijeko potrebne za život! 

1.

Stručna suradnica pedagoginja, Martina Ilić sudjelovala je na tečaju “Becoming a Well-being Ambassador to Create Happy Classrooms and School”. Tečaj se održao od 20.-25. listopada na Rhodosu, Grčka. Kombinirao je teorijski i praktični pristup s ciljem unapređenja kompetencija za promicanje dobrobiti i pozitivne školske klime. Na tečaju je sudjelovalo ukupno četrnaest sudionica i sudionika: četiri učiteljice iz Finske, dvije iz Estonije, dvoje iz Rumunjske, pet iz Italije te jedna iz Njemačke.

U teorijskom dijelu obrađivani su ključni pojmove dobrobiti, uključujući vrijednosti, pozitivno razmišljanje, primjenu pozitivne psihologije u izgradnji odnosa i snažnih zajednica, učenje kroz igru, ulogu ambasadora dobrobiti, vodstvo u obrazovanju, otpornost, razvoj mentaliteta rasta, davanje i primanje povratnih informacija te razvoj socio-emocionalnih vještina u učionici.

Posebna je pažnja bila posvećena praktičnoj primjeni teorijskog znanja kroz aktivno sudjelovanje, dijeljenje primjera iz vlastite prakse i raspravu o rješenjima za konkretne izazove. Svaka je tema bila popraćena praktičnim i kreativnim zadacima, uključujući dramske aktivnosti, analize studija slučaja, debate i druge interaktivne metode. Ti su zadaci omogućili primjenu naučenih koncepata u stvarnim situacijama, potičući refleksiju i razvoj inovativnih pristupa poučavanju.

Kao završni ishod jednotjednog tečaja, svaki je sudionik razvio program za mentalno zdravlje i dobrobit prilagođen svojoj učionici ili školi, koji je predstavljen i evaluiran posljednjeg dana tečaja. Taj je proces osnažio sudionike da djeluju kao promotori dobrobiti u svojim školskim okruženjima, potičući pozitivnu i podržavajuću klimu za učenike i kolege.
Kao iznimno vrijedan ishod tečaja ističem uspostavu suradnje s finskom školom, u okviru koje je planiran posjet finskih učenika i učitelja našoj školi tijekom drugog polugodišta.

Vijest je diseminirana na Facebok stranici Erasmus osvrti i preporuke:

https://www.facebook.com/groups/1972612829496918/posts/24910423458622530

2.

Učiteljica engleskog jezika Ivana Junković i knjižničarka Kristina Varžić sudjelovale su na petodnevnom tečaju u Lisabonu (Wellbein in Nature: Outdoor activities for Mental and Physical Health). Tečaj je trajao od 27.10. – 1. 11. 2025. te je polaznice dodatno osposobio za provođenje aktivnosti vezanih uz poticanje mentalnog zdravlja kroz boravak u prirodi. Na tečaju voditeljice Daniele Ferrera Pinto sudjelovali su i kolege i kolegice iz Italije i Francuske s kojima je ostvarena odlična suradnja i dogovorene buduće aktivnosti. Ciljevi tečaja bili su povećati svijest i znanje o ekološkoj psihologiji i obnavljajućem učinku prirode na dobrobit učenika i nastavnika, izgrađivanje stavova o važnosti uvođenja prirode i aktivnosti usmjerenih na prirodu u školu, istraživanje alata i aktivnosti koje se mogu koristiti u nastavi s učenicima kako bi se oni potaknuli na povezanost s prirodom, smanjili ili spriječili stres, povećali samopoštovanje i socijalne vještine te unaprijedili školski uspjeh. Analizirao se i „biofilični“ dizajn školskog prostora s ciljem unošenja elemenata prirode u učionice te se raspravljalo o konkretnim prijedlozima i rješenjima. Polaznici su se upoznali s konceptom socijalnog i emocionalnog učenja (SEL) i primjenom meditativnih tehnika u nastavi.

Dio nastave je realiziran u gradskim parkovima (Scavenger hunt u Estrela parku, radionice o emocijama u parku Dom Luis i na obalama rijeke Tejo), botaničkom vrtu Estufa Fria i plaži Carcavelos.

Tečaj je bio izvrsna prilika za upoznavanje različitih školskih sustava, upoznavanje povijesti grada i države (Lisabon/Portugal) te unapređivanje prezentacijskih, komunikacijskih i jezičnih vještina polaznica.

Vijest je diseminirana na Facebok stranici Erasmus osvrti i preporuke:

https://www.facebook.com/groups/1972612829496918/posts/24910887491909460

3.

Učiteljica Liljana Peštaj Kuren sudjelovala je na tečaju „Stress Relief and Well-being Strategies for Teachers“ od 17.11. do 22.11.2025. u La Laguni na Tenerifima, Španjolska.

Cilj tečaja je naučiti kako prepoznati stres, kako naša tijela i umovi reagiraju na njega te kako se možemo boriti protiv njegovih posljedica te ih ublažiti otkloniti. Pod stručnim vodstvom Jennifer Mc Bride, polaznici tečaja spoznali kako stres utječe na ljudsko tijelo, metode kojima možemo regulirati i ublažiti stres i njegov utjecaj na mentalno i fizičko zdravlje. Također su upoznati s pojmom well-being i koliko je tjelesna i mentalna dobrobit važna za ljudsko cjelokupno zdravlje te koje strategije, metode, vježbe i životne navike pridonose istom. Osim teorijskih znanja, polaznici su i prakticirali puno aktivnosti i metoda da bi ih lakše razumjeli, primijenili i naučeno prenijeli učenicima i kolegama. Dio aktivnosti organiziran je na otvorenom u prekrasnom i opuštajućem parku Garcia Sanabria u Santa Cruzu i Nacionalnom parku Teide. Polaznici tečaja u mojoj grupi su dolazili iz Njemačke, Finske, Litve, Estonije, Švedske i Italije i to je bila odlična prilika za unapređenje prezentacijskih, jezičnih i komunikacijskih vještina te razmjenu kulturoloških iskustava. Tečaj je odlično strukturiran, voditeljica izvrstan stručnjak u području psihologije i edukacije, voditeljski tim Europss Teachers Academy se pobrinuo da sve prođe bez ikakvih problema i da sudionici dobiju sve relevantne organizacijske informacije vezane uz sam tečaj, boravak na Tenerifama te upoznavanje kulturnih i prirodnih posebnosti otoka. Ova mobilnost je za mene bila izvrsno iskustvo iz kojeg sam mnogo naučila o svakodnevnoj regulaciji stresa ali i o sebi, o vlastitim sposobnostima i mogućnostima. Također je i nezaboravno iskustvo upoznavanja kulturoloških i prirodnih razlika drugih nacija i regija.

Vijest je diseminirana na Facebok stranici Erasmus osvrti i preporuke:

https://www.facebook.com/share/p/1A3ZVLPVFZ

Skip to content