Sve veći utjecaj digitalne tehnologije u suvremenom društvu neporecivo se odražava i na najmlađe članove zajednice, uključujući djecu predškolske i školske dobi. Kako bi se bolje razumjeli obrasci uporabe tehnologije među djecom te procijenio utjecaj formalnog obrazovanja u području informatike, provedena je anketa među učenicima četvrtih razreda Krapinsko-zagorske županije. Cilj ove ankete jest istražiti navike i stavove djece vezane uz korištenje računalom i mobitelom prije polaska u školu, kao i ocijeniti njihov napredak u digitalnim vještinama nakon četiri godine sustavnog učenja informatike.
U današnje doba, kada su računala, pametni telefoni i internet postali neizostavan dio svakodnevnog života, važno je razumjeti kako djeca usvajaju i kako se koriste ovim tehnologijama. Poseban naglasak stavljen je na aktivnosti koje su djeca provodila na računalima i mobitelima, njihovu svijest o sigurnosti na internetu te sposobnosti korištenja različitim računalnim alatima i programiranjem. Rezultati ove ankete pružaju dragocjen uvid u početne faze digitalne pismenosti među djecom te ističu važnost ranog i kontinuiranog obrazovanja u području informatike.
Analizom podataka prikupljenih od 138 učenika te od 130 roditelja tih učenika dobili smo jasnu sliku o početnim digitalnim iskustvima djece, njihovom napretku kroz osnovnoškolsko obrazovanje te izazovima s kojima se susreću. Ovi podatci ne samo da pomažu u razumijevanju trenutnog stanja, već i ukazuju na smjernice za buduće obrazovne programe i inicijative koje će pomoći djeci da se sigurno i učinkovito koriste digitalnim tehnologijama u svakodnevnom životu i obrazovanju.
Na poveznici možete pronaći cjelokupan istraživači rad kojeg su izradili djelatnici naše škole.
PRIMJENA INFORMATIKE U RAZREDNOJ NASTAVI:
UNAPREĐENJE OBRAZOVNOG PROCESA